Jak na podzim uklidnit mysl a relaxovat

Po letním dovolenkování, když se roční období přehoupne v podzim, si často připadáme zničehonic vyčerpané a bez nálady. Jak můžete s tímhle stavem rychle zatočit? Sepsala jsem pro Vás pár osvědčených tipů.

 

Určitě to dobře znáte. Ráno se za boha nemůžete vykopat z postele, v práci odpočítáváte každou minutu a těšíte se, až budete mít konečně padla a půjdete si domů lehnout. A takhle to jde celý podzim. Mám to každý rok úplně stejně. Tohle roční období zkrátka každý rok tak nějak prospím a protrpím a přežívám pouze na vidině pomalu se blížícího jara. Letos jsem se rozhodla s tím konečně něco provést a ve své rutině jsem udělala pár změn. A věřte nebo ne, pomohlo to! Chcete si konečně začít podzim užívat, stejně jako já? Vyzkoušejte moje tipy 🙂

 

 

Sportem k duševnímu zdraví

Spousta lidí má sportovní aktivity spojené s bolavými svaly a propoceným oblečením. I já jsem na to dlouhou dobu pohlížela stejně, a tak mě ani nenapadlo, že bych zvedla zadek z gauče a šla se proběhnout. Až letos jsem si řekla, že na tom možná něco bude. A opravdu je.

Protáhnout si tělo lehkým výklusem přece neznamená podávat vrcholové sportovní výkony. Jděte na to mazaně. Oblékněte se do pohodlných legín a trička, které dobře saje pot, a začněte svižnými procházkami v přírodě. A když se na to budete cítit, klidně si chvílemi popoběhněte. Čerstvý vzduch je lékem na podzimní splíny. A barevné listí všude kolem Vás už je jen příjemným bonusem navíc.

   

 

 

V pohodlí domova

Jak se říká – všude dobře, doma nejlíp. A já nemohu než souhlasit. Během podzimních sychravých dní ale můžete mít pocit tísně i tam. Jakmile se začnou krátit dny a stmívá se dříve, chybí mi slunce a světlo. Nechtěla jsem každou volnou chvíli doma protrpět, a tak jsem si to doma udělala hezčí.

Chcete se ve svém domově cítit opravdu báječně? Stačí k tomu jen pár maličkostí. Barevné povlaky na polštářky, měkký a hřejivý pléd, do kterého se po náročném dni zachumláte s knížkou a vonná svíčka, která dotvoří útulnou domácí atmosféru. A když si ke čtení připravíte i hrnek dobrého ovocného čaje, pocit uvolnění zkrátka přijde, ať chcete nebo ne 🙂

   

 

Rychlá pomoc (nejen) v práci

Občas se mi stává, že mě pocity únavy přepadnou v práci nebo třeba v obchodě. V tu chvíli si jen těžko můžu jít zaběhat nebo se natáhnout a dát si dvacet. A vím, že víc lidí tento problém sem tam řeší. Patříte mezi ně? Pak mám pro Vás rychlou záchranu.

Právě v těchto okamžicích přicházejí na řadu různé relaxační techniky. Je jich opravdu nespočet, ale mně se osvědčily dvě:

 

  • Využití představivosti: Tuhle techniku ráda využívám především v práci, když mám trochu volněji. Do sluchátek si pustím relaxační hudbu (někdy je to šumění moře, jindy zurčení potůčku nebo třeba uklidňující tóny – vše je volně přístupné na internetu), posadím se do pohodlné polohy, zavřu na chvíli oči a vnímám jen zvuky, které slyším. Mysl v tu chvíli začne pracovat sama. Dejte tomu volný průběh. Stačí jen 5 minut a hned se budete cítit lépe.

 

  • Dechová cvičení: Tato metoda je ideální v případě, že se cítíte ve stresu, jste rozzlobené nebo jinak rozrušené. V takové chvíli se snažím zklidnit svůj dech. Zhluboka se nadechnu, na pár sekund dech zadržím a následně pomalu vydechuji. Toto stále opakuji, dokud se necítím lépe. Dechové cvičení je velmi jednoduché, účinné a můžete ho provozovat v podstatě kdekoliv – třeba na kávě s kamarádkou, když Vás vytočí 🙂

 

Máte nějaké své osvědčené metody, které ve chvílích nejvyšší nouze využíváte? Podělte se o ně se mnou v komentářích 🙂